lørdag den 31. august 2013

Når mad ikke længre bare er mad....

Hvordan kommer jeg så lige i gang med at gøre overskriften til nået som giver mening, så det ikke lyder som  vollapyk fra en spiseforstyrrede med en forvrænget tankegang. Godt spørgsmål!
Hvornår er mad ikke længre bare mad man spiser, med mad som lige pludselig er et problem vær gang man SKAL spise.  Når man ikke længre kan se forskeld på hvad der er normal og hvad der er for meget eller for lidt. For har almindelige mennesker som ikke har et forvrænget forhold til mad, dage hvor de enten spiser meget, eller for lidt?
Jeg har igen overvejedet at skrive til dætisten fra da jeg gik i behandling. Men hvad nøtter det at skrive til hin, hvis jeg aliveller har rat så svært ved at holde kostplanen?!. Nogle gange ville jeg ønske at jeg kunne "gå ud af min krop, og råbe mig selv ind i hovdet at "nu tager du dig famne sammen!" Men dette er nok rat så umuligt!.
Hvordan gjore i andre? :)

2 kommentarer:

  1. Jeg får faktisk lige en idé :-) I må have diætister, hvor du bor. Her i byen er der et Sundhedshus, hvor der er diætister, men ellers kan du blive henvist af din læge til en diætist. Jeg ved godt, at du gerne må skrive til hende fra Herning, men var det ikke en idé at få en henvisning til en helt almindelig diætist? Jeg har hørt fra flere, at de egentlig bare ser det som en spændende udfordring at skulle hjælpe en spiseforstyrret til at spise normalt igen. På den måde ville du også have en at snakke mad med.. Hos en diætist kan man jo også komme en gang om ugen eller lignende, alt efter hvad man aftaler. Jeg synes i hvert fald, det er værd at undersøge :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. årh sødeste kroko<3
      det mener jeg faktids at vi har, vi har i værtifald et sundhedshus (der er lige blivet bygget et helt nyt et:) så mon ikke at der også skulle være til knyttet en eller flere dætister der :) og din ide lyder faktisk ikke helt dum, kun være at jeg lige skulle google det ;) (længe leve google :p )
      jeg tror også at det ville være spændende. vil prøve at snakke med min læge D. 4 i næste månede :)
      og mange tak for dit svar <3

      Slet