mandag den 21. oktober 2013

21/10-13 (22/10-13)

Jeg skøjter lidt rundt i det hele fortiden (som søde krokodullen beskriv det<3).
måske er jeg bare bange for at brevet fra psykiatrien aldrig dukker op, at jeg bare kommer til og at side i den her sygedom for altid. 

Da jeg var i bad for ca 1 time siden, tænkte jeg "når jeg spiser 500kcal eller under så ender jeg i overspisninger, opkastninger osv, følger jeg min stabiliserinings kostplan på lidt under 1800kcal vil spiseforstyrrelsen have mig til at snyde, skære fra, og regne kostplanen efter eller lave en ny en, spiser jeg hvad jeg ville ender jeg i opkastninger og overspisninger flere gange om dagen, + at jeg bliver tømt for energi så jeg ikke kan overskuge nået somhelse, plus at jeg enten taber mig eller tager på" så nu er midt spørgsmål så til mig selv, hvad skal jeg så gøre? spiseforstyrrelsen vil både have mig til at tabe mig og spise under 1000kcal, men som jeg skriv før så går det ligesom bare ikke. måske burde jeg bare samsætte en på 1500. og evt. snak med min læge om det på torsdag?! fortæller hin hvordan det hele ser ud lige pt. for endligt kan jeg (ligenu) godt være lidt bekrømmert for mit ejet helbred. alle ved jo at det ikke er godt for en at kaste op flere gange om dagen.... (med mindre at man er syg med indflozensa eller en anden sygedom, okay det er stadig lige usundt, men, der er stadig den store forskeld om man kaster op flere gange om dag i mange år VÆR dag, end om man kaster op 1-3 gange om dagen i en uge fordi at man er syg-syg.) ....og sulte sig selv. 
problemet er så bare liiiige med den kostplan(som jeg ville samsætte), at når det kommer tilstykket så kan SF virklig være en rigtigt bitch! fornår folk snakker om at "man skal jo spise få kulhydrater" så mener midt hove "1-10g om dagen" og ikke særligt meget fedt. hader hader hader HADER DET. 
så jeg må bare håbe på et brev i morgen evt. ellers skal jeg selv ringe, bare for at høre om hvornår de hade tænkt sig at give lyd fra sig eller om de har glemt mig. 

knus.  

2 kommentarer:

  1. Årh, hvor er du sød <3
    Det er nogle gode tanker, du har gjort dig, om hvordan det går når du spiser på de forskellige måder. Jeg synes dog idéen om selv at lave en ny kostplan er mindre god, hehe :-) Ej, det er ikke ondt ment, det er bare.. Jeg er bange for, at det bliver meget spiseforstyrret.
    Ved du hvad? Jeg spiser faktisk ret meget fedt. Jeg spiser både smør og avocado og mandler, fuldfed ost osv. Det står der på min kostplan - og det er inden for SUNDHEDSSTYRRELSENS anbefalinger! Fedt er godt - det er godt for din hjerne. Og det sætter sig faktisk ikke som blæver :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg har det på præcis samme måde! for jeg tror nemlig også at ville komme til at blive meget spiseforstyrrede, at så skære man fra det ene og det andet og så er det man mån/jeg ender ud i endeløse overspisninger og opkastninger.
      sund fedt?! jeg har faktisk overvejet LCHF. men ved ikke, har bare hørt at den skulle have posetive virkning på sådan en som mig. ja det er det :) alt er jo godt med måde, kulhydrater osv. jeg tror bare, eller ved fra mig selv, at jeg godt kan blive lidt bange ved tanken om det. det er jo rat dumt, for jeg kan jo godt spise slik og kage osv. men nogle gange bliver ens sf bare en kælling. jeg håber at jeg en dag får styr på det, for hvor er det dog bare trættende i længten. :)

      knus<3

      Slet