søndag den 30. juni 2013

Et blandet emne....

Hvor meget kan ens krop holde til? Jeg tænker på, alle de gange jeg fx har mishandlet min krop, ved enten at ha taget afførendemiddel, sultet mig selv, har haft overspisninger eller har kastet op, helt op til 6-8 gange på en dag. Været undervægtigt. Det burde da give bagslag på et eller andet tidspunkt.
Fx. Da jeg gik i behandling, fik jeg taget en EKG som viser hvordan ens hjerte funger osv. Taget blodprøver. EKG'en viste ingen ting af hvad jeg har fået avide. Men at jeg var i vand underskud, fordi at jeg ikke drak nok vand, min kalcium var også lavt, hvis kun på 3,2 og det skal hvis ligge på 3,5. Da jeg var ved lægen sidst sage den hvis 3,3. Men det var sidste år. Jeg ved slet ikke hvordan de ser ud nu. Men har tænkt på at få taget nogle snart igen.
Men synes endligt at kroppen er underlig og endnormt fantasik, spændende og fascinerende. Uanset ( næsten) hvor skidt man har behandlet sin krop, så kan den blive (næsten) normal igen. Hvis man træner meget så kan man bygge muskeler, osv.
Jeg har ikke behandlet min krop godt i mange år ( undskyld krop!) Men jeg ville ønske at jeg dengang viste bedre, eller at der var nogle som hade taget fat i mig.
Fx. Er det virklig lang tid siden at jeg har haft min menstruation, om det er pga at jeg har haft p-stav. ( som kan gå ind og gør sådan at ens menstruation kan ophøre i et stykke tid) eller pga opkastninger og lidt for lav vægt ved jeg ikke. Men min læge mener at det sagtens kun være derfor.

2 kommentarer:

  1. Ja, kroppen er en meget fascinerende organisme. Det er utroligt, hvad den kan holde til. MEN efter en spiseforstyrrelse er det altså ikke altid alt, der kan rettes op på. For eksempel fik jeg, i en alder af nitten år, konstateret forstadier til knogleskørhed i mine hofter. Så man kan ikke byde den hvad som helst <3

    SvarSlet
  2. Ja præcis :) det er jeg virklig ked af at høre.!
    <3

    SvarSlet