onsdag den 6. november 2013

LCHF soufflè


Her til eftermiddags mad (kl 16) , skulle det gå lidt hurtigt og jeg gad simpelhend ikke og stå og smøre rugbrødsmadder/ eller boller (som højest sansynligt kommer retur igen!) som aliveller ikke smager særligt godt. 
SÅ jeg valgte at lave mig en virklig lækker potion mad.
til soufflèn skal du bruge (eller jeg brugte) 

1 æg.
ost (gerne fuldfed havati)
fløde (38%)
broccoli
smør 
(rigtigt smør uden salt og IKKE blandings produkt)
rødpeber 
2 små forme/ soufflè forme 


(sæt ovnen på 200 grader, kommer slf an på hvad konfur man har) 
1). smør formene med smør og skær grønsagerne (broccoli og rødpeber, andet hvis det hellere ønskes)
fordel det i formene.
2). bland æg og fløde(1/2-1dl) sammen og hæld det i formene til det lige dækker og tilsæt evt. osten oven på.  stil herefter i ovnen i 15-20min eller det ikke er "flydende mere, skal være lidt ligesom æggekage)
4). skær agurk i stave og bland cream frais (ca 1-1 1/2 dl) med lidt salt, peber, chillie og paprika (andt hvis ønsker) 

Bon Appetit :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar